.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خاتمی از کاندیداتوری هاشمی حمایت می کرد

عضو مرکزیت حزب مشارکت اعلام کرد سران جبهه اصلاحات از جمله رئیس دولت وقت(خاتمی) یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری سال 84 طرفدار نامزدی هاشمی رفسنجانی بودند.


به گزارش شمال نیوز  به نقل از کیهان، علی شکوری راد در مصاحبه با یک نشریه زنجیره ای گفته است: این را برای اولین بار به شما می گویم. در سطوح بالای اصلاح طلبان، آقای هاشمی می توانست مطلوب تلقی شود اما در بدنه، نه. نه فقط آقای مجید انصاری بلکه سایرین هم در جبهه اصلاحات از نامزدی آقای هاشمی حمایت می کردند. من یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری 84 وقتی با آقای خاتمی درباره آن انتخابات صحبت می کردم، صراحتاً گفت آقای هاشمی کاندیدای مطلوبی است و نظر ایشان این بود که آقای هاشمی مورد حمایت قرار بگیرد. حتی یادم هست آن اوایل که ما به دنبال کاندیداتوری مهندس موسوی یا دکتر معین بودیم و با من در جبهه مشارکت برای مسئولیت ستاد حزب صحبت شد من به آقای رضا خاتمی گفتم که در شرایط کنونی از نظر من آقای هاشمی هم کاندیدای مطلوبی است. نه اینکه او را کامل قبول داشته باشم اما وضع موجود- سال 83- و فضای خاص آن سال ها با تبلیغات منفی بر علیه کارآمدی اصلاح طلبان و اساسا اصلاح طلبی، موضوع رد صلاحیت ها و... این موضوع را به ما تحمیل می کرد.
وی اضافه کرد: من احساس می کردم در شرایط قفل شدگی موازنه قدرت نهادهای حاکمیتی، با آقای هاشمی، احتمال رسیدن به خواسته هایمان بیشتر است. مثلا به 80 درصد خواسته هایمان با احتمال 50 درصد می رسیم اما با دکتر معین می گفتیم به صددرصد خواسته هایمان- با امکان به مراتب کمتر- می رسیم.
شکوری راد در عین حال گفت: آقای هاشمی رای منفی زیادی داشت. اگرچه در سطح آقای خاتمی و حتی شورای مرکزی حزب دیدگاه حمایتی از وی وجود داشت اما اذعان می کنم که این را جرأت نمی کردیم مطرح کنیم. چون هاشمی در نزد مردم و رای منفی بالایی داشت. این حاصل عملکرد خود آقای هاشمی بود و خودش این رای منفی را تولید کرده بود و تلاشی هم برای از بین بردن آن نمی کرد یا شاید هم نمی توانست بکند.
وی با بیان اینکه «آقای هاشمی همیشه به نوعی اصلاح طلب بود» افزود: اتفاقا تنها و یا موثرترین پتانسیل موجود برای آنکه جنبش سبز را بصورت کم هزینه و مسالمت آمیز به نتیجه برساند آقای هاشمی است. به این صورت که برود با رهبری گفتگویی را برقرار کند و بتواند رهبری را مجاب کند تا به خواسته های حداقلی مطرح شده، چراغ سبز نشان دهد اگرچه همان طور که شما می گویید این مساله در شرایط کنونی تا حدی غیرممکن تلقی می شود.
وی درباره حملات نشریات اصلاح طلب به هاشمی در آستانه انتخابات مجلس ششم تصریح کرد: اساساً مجلس ششم چالشی با آقای هاشمی نداشت. البته غیر از ابتدا که آقای هاشمی در انتخابات حاضر شد و بخشی از نیروهای اجتماعی به نوعی رفتار واکنشی و بعضا عقده گشایی نسبت به زمانی که توسط آقای هاشمی نادیده گرفته و یا تحقیر شده بودند را آغاز کردند. مثلا آقای عبدی که بخاطر دوره ای که در زمان آقای هاشمی بازداشت و زندانی شد، نوعی مساله شخصی نسبت به هاشمی داشت و این در سیاست و فضای روزنامه نگاری آن موقع تاثیرگذار بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.